ponedeljek, 18. januar 2010

LED

Sight as can be seen on the photo below would frighten me on the beginning of my bonsai career: oh, my tree has friezed! But now the iced future jin on the juniperus named Warsaw only means curiosity and pleasant esthetic sight. Now I know, that hard trees can not be hurt by cold. In 20 years I didn't lost a single bonsai due to cold. Not cold, the winter drought is dangerous.

Pogled na prizor, ki ga lahko vidite na spodnji sliki, bi me na začetku moje bonsajistične poti prestrašil: joj, moje drevo je zamrznilo! Zdaj pa v led okovani prihodnji džin na brinu imenovanem Varšava opazujem kot zanimivost, kot prijetno estetsko doživetje. Vem, da prezimnotrdnim drevesom mraz ne more do živega. V 20-ih letih mi zaradi mraza ni propdale še niti en bonsaj. Nevarna je zimska suša in ne mraz.




In the end of the week we are going to Noelanders Trophy. See you in Belgium!

Sicer pa odštevam dneve do odhoda na Noelanders Trophy. Se vidimo v Belgiji!

Ni komentarjev: